Saturday, March 30, 2013

Royal Gardens

Zat ik hier net zonder inspiratie voor me uit te denken, toen het 'hoe kun je geld verdienen'-gedeelte van mijn brein zich liet vallen op mijn vensterbanken. Hopend op een snelle start van de lente wordt daar namelijk heel hard gewerkt. Ik heb vanalles gezaaid, ik doe net alsof ik een erf heb in plaats van een balkon. In mijn kweekbakjes staan nu (as we speak, je ziet het proces zelfs bijna) te groeien: paprika, tomaatjes, rode bietjes, cosmos, suzanne-met-de-mooie-ogen (:-)), lavas, sugarsnaps, augurk, suikermeloen, watermeloen (komt niet niet echt op), courgette, dille, peterselie, basilicum, bieslook en kropsla (wil nog echt niet). Geen idee wat er van gaat lukken maar als ik het niet probeer, lukt het zéker niet. Zo was ik vorig jaar bijvoorbeeld erg verrast dat de rabarber het prima deed in een bak op drie hoog en dat worteltjes en mais nog een tweede kans verdienen.

Maar het geld-verdien-model dat ik hierin zag ineens: Koninginnedag, Koningsdag, Troningsdag, Monarchsdag, hoe je het ook wilt noemen, komt eraan. Als je nú begint met het zaaien en opkweken van allerlei plantjes, dan kun je leuke kleine beginnelingetjes verkopen op de vrijmarkt. Zaadjes kosten echt geen drol. Zeker niet in vergelijking tot hele planten. Van een zakje tomatenzaadjes (Lidl bijvoorbeeld) van 20 cent kun je echt héél veel plantjes maken (het maken doen ze zelf). Gewoon in kleine plastic kweekbakjes verkopen, of in wc-rollen, of in leuke potjes die je bij de kringloopwinkel of de Action koopt. Wel wat grond erbij doen hè, anders wordt het niets.

Zelf koop ik eigenlijk meestal met Koninginnedag wel ergens plantjes die iemand anders al liefde heeft gegeven. Misschien moet ik dit jaar maar eens zelf wat van mijn liefde verkopen.

No comments:

Post a Comment