Tuesday, November 30, 2010

Je lichaam verkopen

Iedere dag een nieuw idee is iedere dag een nieuw idee. Dus niet iedere dag persé een goed idee...
Nu is het nog niet zo drastisch als de titel doet vermoeden, al is dat eigenlijk behoorlijk discutabel.

Een vriend van mij belde me een tijd geleden op om te zeggen dat hij een paar dagen opgenomen zou worden elders in het land. Wat hij markeerde? Niets, alhoewel, niets lichamelijks. Hij had wel een ernstige gelddeficiëntie opgelopen tijdens zijn studie. En aangezien zijn studie maar voortduurde en hij niet genoeg tijd had om te werken, besloot hij in korte tijd veel geld te maken. Hij had zich aangemeld om nieuwe medicijnen te testen.

Er schijnen in ieder geval twee instanties te zijn in Nederland die continu op zoek zijn naar proefpersonen. Je kunt veel geld verdienen met het testen van medicijnen las ik net op link2trials.nl. Ik kwam bedragen tegen tot 2200 euro. Ik zag ook bedragen van 15 euro maar dan hoef je geen medicijnen te gebruiken, een computertestje volstaat dan.

Persoonlijk voel ik geen enkele drang om aan zo'n medisch onderzoek mee te doen (tenzij zonder medicijngebruik) maar ik kan me ook voorstellen dat je het geen probleem vindt of juist een goed doel. De medicijnen worden uiteindelijk over het algemeen uitgeprobeerd om te zorgen dat andere mensen er baat bij hebben cq langer of beter leven. En misschien heb je zelf wel problemen waarvoor jij juist een medicijn kunt uitproberen. Wie weet, misschien heb je dadelijk wel geld meer en een probleem minder (hoezo positieve instelling ;-)).

No comments:

Post a Comment