Thursday, June 27, 2013

Uitpersen

Ik was pas in de sauna en behalve dat het een geweldige sauna was en behalve dat het eten veel te duur was en behalve dat het twee heerlijke dagen waren, viel het me op dat er veel sapjes werden verkocht. Gewoon puur versgeperst vruchtensap, voor ongeveer 6 euro per glas. Toen bedacht ik me dat dat misschien wel een heel leuke is om geld mee te maken in de zomer of met Koninginnedag, pardon, Koningsdag of op een braderie of markt.

Koop veel goedkoop persbaar fruit (ik denk eigenlijk niet dat ik niet persbaar fruit ken), neem wat ijsblokjes mee in een koelbox, een vuilnisbak en vooral een sapcentrifuge (en een accu). Doe veel met bessen enzo, lekker hip, dat betekent vooral dat je er veel voor kunt vragen.

Beter nog: maak het passief! Regel ventvergunningen in verschillende plaatsen, koop een aantal sapcentrifuges, accus, vuilnisbakken en koelboxen en sluit goede deals met fruitboeren/leveranciers en regel vooral werkstudenten of anderszins om dagen op markten te staan in de tijd dat jij op andere manieren weer meer geld kunt verdienen.

1 comment: