Tuesday, June 4, 2013

Ieder z'n ding

Misschien ben jij wel hier terecht gekomen omdat je geld wilt verdienen zonder baan én omdat je van nature niet erg creatief bent. Dat zou kunnen natuurlijk. En misschien ben jij verder wel heel ondernemend. Of heb je goede contacten. Of ben je een echte doorzetter en enthousiasmeur.

Om geld te verdienen zonder baan hoef je natuurlijk niet alle bovenstaande kwaliteiten zelf te hebben. Je kunt wat jij ontbeert aan talent in het één of ander ook bij een ander vinden. Met andere woorden; ga samenwerken. Twee tips daaromtrent:

1. Zorg wel dat je echt complementaire eigenschappen hebt. Twee creatievelingen zonder doorzettingsvermogen geven geen resultaat. Twee (of meerdere) enthousiastelingen zonder ondernemingszin of creativiteit spinnen ook geen garen.

2. Maak goede afspraken en leg één en ander misschien onderling vast maar duik niet direct in de wereld van de KvK, de belastingdienst of de bank. Probeer eerst geld te verdienen. Klinkt misschien een beetje raar dit advies maar ik zweer je het is best een gedoe om alles te regelen (heen en terug) en uiteindelijk kosten deze zaken wel geld. Ga maar eerst geld maken en regel het dan. Tenzij je natuurlijk flink moet investeren eerst.

Goed, dit is eigenlijk helemaal niet wat ik wilde schrijven.
Ik wilde alleen vertellen over een klein ideetje dat ik een tijdje terug had maar waar ik niets mee doe omdat ik dus absoluut niet alle bovenstaande kwaliteiten verenigd heb in 'moi seule'.

Het ideetje (je mag het stom vinden hoor, daar is niets mis mee): ik wilde opblaasbare hangende boomhutten gaan produceren en verkopen.

Mocht je nu zelf dit idee een slinger willen geven, be my guest. Mocht je nu denken: best een creatief idee, die dame wil ik wel in mijn onderneming als freelance brainstormer, of je wilt met mij die hutten gaan produceren; je weet me te vinden...

No comments:

Post a Comment