Friday, November 26, 2010

Of je melkt een huis

Eigenlijk had ik verwacht dat de verhuizing heel veel geldmaakideeën op zou leveren. Alle veranderingen brengen immers mogelijkheden met zich mee. Ik dacht: grote verandering, grote mogelijkheden. Maar goed, de verandering zit hem natuurlijk niet in het verhuizen maar in de verhuizing. Het verhuizen was (en ís) gewoon heel veel werk. Mijn rug vond het niets, dat gesjouw. Die van mijn vriend heeft er waarschijnlijk nu helemaal een pesthekel aan :-). En die van mijn vader ook; nog bedankt pap!
Maar het is nu bijna allemaal over, nog één keer op en neer met de auto voor de allerlaatste spullen en dan is het echt gedaan. Nou ja, voor mijn ex-huis dan...

Voor ik de knoop doorhakte heb ik nog wel getwijfeld of ik mijn huurhuis wel echt moest opgeven. Er viel namelijk op papier nog wel wat geld mee te maken. Ik had mijn appartement natuurlijk kunnen onderverhuren. Maar dat durfde ik niet omdat de eigenaar van het appartement nogal een louche zakenman is en ik veel te bang was voor een gigantische boete als ik betrapt werd op zo'n bijverdienste. Ik heb nog geprobeerd een soort van oprotpremie van hem te krijgen omdat ik wist dat hij heel blij zou zijn als ik eindelijk vertrok, de huur die ik betaalde was namelijk heel laag. En als laatste optie heb ik nog een bod gedaan op het huis, beredenerend dat ik dat geld heus wel middels een investeerder zou kunnen bemachtigen. Maar ook de laatste twee opties waren al snel van de baan, de eigenaar was niet gecharmeerd van mijn leuke plannetjes.

Maar wat bij mijn huisbaas niet werkt, kan bij die van jou natuurlijk misschien wel goed vallen. Wat ik zeggen wil: bekijk eerst goed wat je mogelijkheden zijn voor je je huur opzegt, mocht je in een soortgelijke situatie komen.

No comments:

Post a Comment